Kanada’nın Toronto Üniversitesi’nde uçak mühendisliği dalında doktora öğrencisi olan Todd Reichert, insan gücüyle çalışan ilk ornitopteri (kuş gibi kanatlarını çırparak uçan uçaklara verilen ad) geliştirmeyi başardı.
Kanada"nın Toronto Üniversitesi"nde uçak mühendisliği dalında doktora öğrencisi olan Todd Reichert, insan gücüyle çalışan ilk ornitopteri (kuş gibi kanatlarını çırparak uçan uçaklara verilen ad) geliştirmeyi başardı.
"Snowbird" (ardıç kuşu) adlı aracın ilhamı, Leonardo Da Vinci"nin 15"inci yüzyılda yaptığı bir tasarımdan alındı. Kalkışı bir araç tarafından çekilerek yapabilen uçak, havalandıktan sonra kanatlarını pilotun pedalları çevirmesiyle ağır ağır çırpıyor.
Kanat çırpma, pilotun pedalları ileri doğru çevirmesi sonucu kanatlara bağlı halat ve makaraların harekete geçirilmesiyle sağlanıyor. Mucit Reichert, Ontario gölünde yaptığı denemede uçağı 145 metre boyunca saatte ortalama 25.6 kilometre hızla uçurarak dünya rekoru kırdı.
Ancak denemeler boyunca 8 kilo kaybetti. Uçağın kanat açıklığı Boeing 737 gibi 32 metre olmasına rağmen ağırlığı sadece 42 kilo.
Hürriyet
Kanada"nın Toronto Üniversitesi"nde uçak mühendisliği dalında doktora öğrencisi olan Todd Reichert, insan gücüyle çalışan ilk ornitopteri (kuş gibi kanatlarını çırparak uçan uçaklara verilen ad) geliştirmeyi başardı.
"Snowbird" (ardıç kuşu) adlı aracın ilhamı, Leonardo Da Vinci"nin 15"inci yüzyılda yaptığı bir tasarımdan alındı. Kalkışı bir araç tarafından çekilerek yapabilen uçak, havalandıktan sonra kanatlarını pilotun pedalları çevirmesiyle ağır ağır çırpıyor.
Kanat çırpma, pilotun pedalları ileri doğru çevirmesi sonucu kanatlara bağlı halat ve makaraların harekete geçirilmesiyle sağlanıyor. Mucit Reichert, Ontario gölünde yaptığı denemede uçağı 145 metre boyunca saatte ortalama 25.6 kilometre hızla uçurarak dünya rekoru kırdı.
Ancak denemeler boyunca 8 kilo kaybetti. Uçağın kanat açıklığı Boeing 737 gibi 32 metre olmasına rağmen ağırlığı sadece 42 kilo.
Hürriyet