Dünya Altın Konseyi ile Altınbaş işbirliğinde ve moda tasarımcıları Ezra ve Tuba Çetin yorumuyla yaratılan “L'Or” markasının tanıtımında konuşan Dünya Altın Konseyi Ülke Müdürü Cihan Göksel, içinde bulunduğumuz şartlarda en risksiz yatırım aracının altın olduğunu söyledi.
Altınbaş Holding Yönetim Kurulu Başkanı İmam Altınbaş, 25 yıldır sektörün gelişimi için çalıştıklarını anlattı. Gelinen noktada, Türk mücevher sektörü olarak, gerek devlet bürokrasisi ve gerekse kamuoyu nezdinde yaygın bir kabul gördüklerini, farkındalık yarattıklarını ifade eden Altınbaş, sektörün dünya mücevher sektörünün en önemli birkaç oyuncusu arasına girmeyi başardığını söyledi.
Dünya Altın Konseyi önderliğinde oluşturulan projede Altınbaş olarak yer almaktan mutlu olduklarını ve L'Or markasını Türk kadınına en güzel şekilde sunmayı hedeflediklerini belirten Altınbaş, Dünya Altın Konseyi işbirliğinde Türkiye'de ilk kez 18 ayar altının özel bir koleksiyonda kullanıldığını söyledi.
İmam Altınbaş, altının ons fiyatının son yıllarda tırmanış eğiliminde olduğunu, 2001 yılında yıllık ortalama 274 dolar olan ons fiyatının 2005'de 441, 2009'da 956, 2010'da 1.177 dolara ulaştığını, 1.500 doları görüp sonrasında düşüşe geçeceği yorumlarının da yapıldığını söyledi.
18 AYAR ALTIN İLK KEZ BİR KOLEKSİYONDA KULLANILDI
Dünya Altın Konseyi önderliğinde oluşturulan projede Altınbaş olarak yer almaktan mutlu olduklarını ve L'Or markasını Türk kadınına en güzel şekilde sunmayı hedeflediklerini belirten Altınbaş, Dünya Altın Konseyi işbirliğinde Türkiye'de ilk kez 18 ayar altının özel bir koleksiyonda kullanıldığını söyledi.
İmam Altınbaş, altının ons fiyatının son yıllarda tırmanış eğiliminde olduğunu, 2001 yılında yıllık ortalama 274 dolar olan ons fiyatının 2005'de 441, 2009'da 956, 2010'da 1.177 dolara ulaştığını, 1.500 doları görüp sonrasında düşüşe geçeceği yorumlarının da yapıldığını söyledi.
Dünya Altın Konseyi Ülke Müdürü Cihan Göksel de, 1987'de Londra'da kurulan ve altına olan talebi artırmak, sektörü canlandırmak amacıyla projeler üreten ve sektörün öncü markalarıyla hayata geçiren bir kuruluş olarak nitelediği Dünya Altın Konseyi'nin, Türkiye'de de eskiden olduğu gibi geleneksel altının yeniden değerini bulmasını sağlamak ve modern bir çizgi ile bağdaştırmak amacıyla L'Or projesine hayat verdiğini dile getirdi.
14 ile 22 ayar altının güçlü yönlerini birleştirip, kadınların hem ayar, değer hem de tasarım anlamında kendilerine yakıştırdıkları yeni premium bir marka olarak L'Or tasarımlarının 18 ayar olarak üretildiğini belirten Göksel, "Kadınların başarısını taçlandırmak için doğmuş, hem yatırım hem de takı amacıyla sahip olunan bir marka L'Or" dedi.
Göksel, "Altın Türk toplumunun ayrılmaz bir parçası. Altına yönelik talebin önemli ölçüde yükseldiği şu günlerde 2010 ikinci çeyreğindeki toplam altın talebi yüzde 36 artarak 1.050 tona yükseldi.
Bugünlerde dolar ve avroda yaşanan güven eksikliği, altına olan güveni canlı tuttu ve bundan sonra da bu durumun devam edeceğini, şu an en risksiz yatırım aracının altın olduğunu söyleyebilirim" diye konuştu.
DÜNYA PAZARINDA BİN MAĞAZA
Altınbaş Kuyumculuk Genel Müdürü Atilla Keskin de Altınbaş olarak her zaman sektörde öncü olmaya ve ilkleri gerçekleştirmeye özen gösterdiklerini belirterek, yine bu çerçevede Türkiye'de 18 ayar altını ilk defa koleksiyon haline getirerek çok özel bir tasarım ve emekle Türk kadınının beğenisine sunacaklarını kaydetti.
ABD, AB ülkeleri başta olmak üzere 35'den fazla ülkeye ihracat yapan Altınbaş'ın Türkiye'de ve dünyada 130'un üzerinde mağazası ve 1.000'in üzerinde satış noktası bulunduğunu, yakın gelecekte dünya pazarında 1.000 mağaza hedeflediklerini belirten Keskin, L'Or tasarımlarının Türkiye dışında özellikle Avrupa ve yakın doğu ülkelerinde tercih edileceğini, bunun en büyük sebebinin Altınbaş olarak dünya moda ve mücevher trendlerine uygun, geleneksel değerlerle modernizmi harmanlayan koleksiyon üretmelerinden kaynaklandığını kaydetti.
TASARIMDA 12 SADEKAR
Altınbaş Kuyumculuk Kurumsal Pazarlama ve İletişim Direktörü Hale Kuyucu Fırat da proje için 8 aydır çalıştıklarını koleksiyonun her bir parçasının tek tek elde üretildiğini belirterek, "Ünlü moda tasarımcıları Ezra&Tuba Çetin'in tasarımlarını Türkiye'nin en önemli sadekarları mücevher haline getirdi" dedi.
Tasarım sürecinde 12 sadekar ve ayrıca tasarımcılar, sadekarlar ve üretimi yapacak ustalar olmak üzere 30 kişilik bir ekibin bu projenin mutfağında aktif görev aldığını belirten Fırat, haftalarca süren çalışmada sadece numunelerin oluşturulması için üretim sürecinde 25 kilo altın kullanıldığını vurguladı.
İlk olarak Paris Moda Haftası'nda, 30 Eylül;de gerçekleştirilecek Ezra Tuba Çetin defilesiyle kadınların beğenisine sunulacak olan L'Or koleksiyonu, 12 Ekim tarihinde düzenlenecek özel bir davetle Türkiye;de tanıtılacak.
Üç renk altının kombinasyonu ile oluşturulan L;Or tasarımları 1.000 ile 27 bin dolar arasında Altınbaş ve Ezra&Tuba mağazalarında satışa sunulacak.
Koleksiyonun, 15 Ekim;den itibaren ilk 6 ayda limited edition olarak 15 noktada yer alacağını belirten Fırat, altının değerini bulmasına da hizmet eden L;Or markasının yakın dönemde sosyal sorumluluk projeleriyle de destekleneceğini ifade etti.
Fransızca'da altın anlamına gelen "L'Or" birbirini tamamlayan kolye, bilezik, yüzük ve küpelerin olduğu 15 parçadan oluşuyor.