Ramazanın yaza denk gelmesi, TV kanallarının yüzünü güldürdü. Markalar, geçen yılın aynı dönemine kıyasla, reklam harcamalarını yüzde 12 oranında artırdı. İşte yaz döneminde en çok reklam veren şirketler.
Bu yıl yaza denk gelen Ramazan, çeşitli sektörlerde farklı etkiler yarattı. Ancak en pozitif etki, medyada görüldü. Medya takip ve ölçümleme sektörünün öncü kuruluşu MTM Medya Takip Merkezi"nin 12 TV kanalında yaptığı reklam ölçüm sonuçlarına göre, 2010 yılının Haziran-Temmuz-Ağustos aylarını kapsayan döneminde, geçtiğimiz yılın aynı zaman dilimine oranla reklam harcamaları önemli bir artış gösterdi.
TV MECRASINDA RAMAZAN BEREKETİ
Ramazan bereketinin yaşandığı TV kanallarında toplam 799 bin 178 spot izleyicinin karşısına çıktı. TV ekranlarında yayınlanan reklamların süresi ise 4 bin 711 saati yani yaklaşık 196 günü buldu. Markaların reklamlarında, geçen yaza oranla yüzde 12 artış yaşandı.
TURKCELL GEÇEN YAZIN BİRİNCİSİ VODAFONE"U TAHTINDAN ETTİ!
Çeşitli sektörlerde faaliyet gösteren 1.012 markanın TV kanallarında boy gösterdiği yaz ekranında, en çok reklam veren marka ise Turkcell oldu. Reklamlarında yüzde 10 oranında artış yaşanan Turkcell, geçen yazın en çok reklam veren markası olan büyük rakibi Vodafone"u geride bırakarak listenin zirvesine yerleşti. Yaz boyuca 26 bin 405 reklam spotuyla hedef kitlenin karşısına çıkan Turkcell özellikle, Tosun&Yabancı Damat reklam serisi, Gülse Birsel"li reklamları ve 3G hızını anlatan reklamlarıyla dikkat çekti. Reklam filmleri 219 saate yakın ekranlarda yer bulan markanın Dünya Basketbol şampiyonası için hazırladığı reklamı da beğeni topladı.
2009 yazında olduğu gibi, bu yaz da TV mecrasının yüzünü en çok güldüren markalar GSM operatörleriydi. MTM"nin raporuna göre, üç aylık süreçte en çok reklam veren ilk üç marka, Turkcell, Vodafone ve Avea oldu.
Geçtiğimiz yaz döneminin en çok reklam veren markası olan Vodafone"nun bu yaz reklamlarında yüzde 6 oranında düşüş tespit edildi. Özellikle, Selim karakterini canlandıran Şafak Sezer"li reklamlarıyla dikkat çeken Vodafone, toplam spot adedinde Turkcell"i geride bıraktı.
Ev temizlik ürünleri sektöründe en çok reklam veren marka Kosla oldu...
Yaz aylarında ekranlarda en çok gördüğümüz markalardan bir diğeri de ev temizlik ürünü sektörünün öncülerinden Kosla oldu. Üç aylık süreçte Kosla, 85 saati aşkın süreyle ekranlardan tüketicisine seslendi.
MTM"nin aynı araştırma raporuna Kosla"yı Türk Telekom, Calgon, Coca Cola, Bosch, İstikbal ve Arçelik markaları takip etti.
2010 YAZININ EN ÇOK REKLAM VEREN MARKALARI
No
Marka Adı
Spot Süresi
Spot Adedi
1
Turkcell
787.077
26.405
2
Vodafone
732.207
27.418
3
Avea
389.873
19.909
4
Kosla
306.741
10.468
5
Türk Telekom
290.730
15.930
6
Calgon
246.529
7.203
7
Coca Cola
242.964
11.685
8
Bosch
234.235
8.440
9
İstikbal
185.941
10.228
10
Arçelik
184.648
4.447
11
Ufo Isıtma Sistemleri
179.913
12.384
12
Orjin
175.197
3.149
13
Colgate
174.960
5.770
14
TTNet
173.216
7.263
15
Algida Cartedor
162.778
12.392
Kaynak: MTM Medya Takip Merkezi
MTM"nin, Haziran-;Ağustos döneminde 12 TV kanalında yaptığı reklam takibi sonuçlarından derlenmiştir.
TV MECRASINA EN ÇOK REKLAMI GIDA SEKTÖRÜ VERDİ
Temel ihtiyaç ürünleri arasında olan gıda sektörü liderliğini bu yaz da korudu. Ramazan"a denk gelen yaz dönemi, gıda markalarının da atağına sahne oldu. MTM"nin 2010 yılının yaz döneminde yaptığı araştırmaya göre reklamlarında yüzde 14 oranında artış yaşanan gıda markaları, açık arayla liderliğini korudu.
182 markanın reklam verdiği gıda sektörü, yaz boyunca toplam 189 bin 941 reklam spotuyla ekranlarda yer alırken, bu reklamların süresi ise 901 saati aştı. Gıda sektörünün en çok reklam veren markaları ise Coca Cola, Algida Cartedor, Sütaş, Algida Magnum, Algida, Lipton, Knorr, Panda, Ülker ve Ülker Bizim oldu.
MARKA SAYISI AZ AMA REKLAM HARCAMALARI BÜYÜK
Aynı araştırma raporuna göre, yaz döneminde en çok reklam veren ikinci sektör, iletişim teknolojileri sektörü oldu. GSM sektörünün yoğun rekabeti iletişim sektörünün reklam spotu ve sürelerine de yansıdı. İletişim teknolojileri sektörü yaz boyunca ekranlarda 749 saati aşkın süreyle yer buldu.
Geçtiğimiz yılın aynı dönemine oranla, reklam yatırımını en çok arttıran sektörler sırasıyla; finans, iletişim teknolojileri, mobilya ve sağlık sektörleri oldu.
MTM"nin aynı araştırma raporunda, reklam yatırımını en çok azaltan sektörlerin sırasıyla yayıncılık, kozmetik, ev temizlik ürünleri, ticaret ve ısıtma/soğutma sektörleri olduğu tespit edildi.
2010 YAZININ EN ÇOK REKLAM VEREN SEKTÖRLERİ
No
Sektör Adı
Spot Süresi
Spot Adedi
1
Gıda
3.246.082
189.941
2
İletişim Teknolojileri
2.697.283
117.823
3
Finans
1.442.220
59.680
4
Kozmetik
1.110.851
50.503
5
Ev Temizlik Ürünleri
1.066.694
41.616
6
Kişisel Bakım
860.552
34.085
7
Yayıncılık
752.476
29.964
8
Dayanıklı Tüketim Malları
745.812
27.203
9
Ticaret
635.970
15.161
10
İnşaat/Emlak
543.508
33.853
11
Otomotiv
510.516
22.306
12
Mobilya
486.627
34.179
13
Sağlık
400.827
13.134
14
Isıtma/Soğutma Sistemleri
391.869
25.182
15
Tekstil / Deri
381.173
25.607
Kaynak: MTM Medya Takip Merkezi
MTM"nin, Haziran-;Ağustos döneminde 12 TV kanalında yaptığı reklam takibi sonuçlarından derlenmiştir.