Yaklaşık 15 milyon öğrenci, 20 Eylül Pazartesi günü ders başı yapacak. Milli Eğitim Bakanı Nimet Çubukçu, verilecek ilk dersle ilgili açıklamalarda bulundu.
Yaklaşık 15 milyon öğrenci, 20 Eylül Pazartesi günü ders başı yapacak. Milli Eğitim Bakanı Nimet Çubukçu, ilk derste 'değerlerimizle' ilgili öğrencilerin yeterliliklerini artırmak ve bunların davranışlarına yansımasını sağlamak amacıyla etkinlikler düzenleneceğini bildirdi.
Milli Eğitim Bakanı Nimet Çubukçu imzasıyla, 'İlk Ders' başlıklı genelge yayınlandı. Çubukçu söz konusu genelgede küreselleşmenin, siyasi, sosyal, ekonomik ve kültürel alanlarda pek çok gelişmeye imkan sağlarken, bir taraftan da toplumsal yaşamı tehdit eden sorunlara neden olduğuna dikkat çekti. Çubukçu, "Bireyi, aileyi, yaşadığımız toplumu ve dünyayı tehdit eden risk ve sorunların çözümünde, toplumsal yaşantımızın temel yapısını oluşturan milli, manevi, sosyal, ahlaki ve kültürel değerlerimizden olan yardımlaşma, dayanışma, hoşgörü, misafirperverlik, vatanseverlik, doğruluk, iyilik, temizlik, çalışkanlık, dürüstlük, sevgi, saygı, duyarlı olma, adil olma, paylaşımcı olma gibi kazanımlarımız en önemli referans kaynağımızdır." dedi.
Eğitim sisteminin öğrencilere, bilgi, beceri, tutum kazandırmanın yanında onların dengeli, sağlıklı, gelişmiş bir kişiliğe ve karaktere sahip, temel ve insani değerleri kazanmış iyi insan, iyi vatandaş olarak yetişmelerini sağlamak görevini üstlendiğini kaydeden Çubukçu, "Toplumsal hayatı oluşturan, insanları birbirine bağlayan, gelişmeyi, mutluluğu ve huzuru sağlayan, risk ve tehditlerden koruyan ahlaki, insani, sosyal, manevi değerlerimizin tüm bireylere kazandırılmasında en önemli etken eğitimdir. Bu kazanımlarımızın öğrencilerimize aktarılması da değerler eğitimini oluşturmaktadır." diye konuştu.
Uygulamaya konulan öğretim programlarının temel öğeleri arasında değerlere de yer verildiğini belirten Çubukçu, şöyle devam etti: "Dolayısıyla öğrencilerimizin bir taraftan yüksek düzeydeki kazanımlarımız olan değerlerimizi yaşamalarını sağlayarak toplumsal dayanışma ve bütünleşmeye katkı sağlamak, diğer taraftan da bu kazanımlarımızın gelecek nesillere aktarılmasındaki önemli görevi yerine getirerek artan ve değişen risk ve tehditlerden bireysel ve toplumsal korunmayı sağlamak amaçlanmaktadır. Her öğrencinin biricik ve tek olmasını, bu tek ve biriciklerin çoklar olabilmesini ve yine çoklar içinde özel olmayı sağlayan okulun bir yaşam merkezi olarak; her öğrencinin ayrı bir değer olduğunu kabul etmesi Değerlerin Eğitimde bireyin değerler alanı oluşturmasını sağlayacaktır."
Değerler eğitiminin çok boyutlu ele alınması gerektiğini dile getiren Çubukçu, bu açıdan eğitim sistemini oluşturan tüm unsurların bu konuda duyarlılık ve bilinç kazanmasına ihtiyaç olduğunu kaydetti. Çubukçu, öğretmenlerin öğrencilere değerlerimizi kazandırmasında öncü rol ve görevleri bulunduğuna dikkat çekti. "Bu bağlamda, 2010-2011 eğitim öğretim yılının ilk haftasında, Bakanlığımıza bağlı tüm resmi ve özel örgün eğitim kurumlarının bütün sınıf ve şubelerinde bu esaslar doğrultusunda değerlerimizle ilgili olarak öğrencilerimizin yeterliliklerin artırmak ve bunların davranışlarına yansımasını sağlamak amacıyla etkinlikler yapılacaktır." şeklinde konuştu.
DEĞERLER EĞİTİMİNE YÖNELİK ETKİNLİK ÖRNEKLERİ
Genelgede, değerler eğitimine yönelik etkinlik örneklerine de yer verildi. Bunlardan bazıları şöyle:
-Bir spor karşılaşmasında oyuncuların ve seyircilerin centilmence davranışlarının ön plana çıkarılması.
-Alt sınıflardaki öğrencilere yönelik olarak, 'Nasıl iyi, doğru, hoşgörülü ve başarılı olursun?' konulu bir mektubun yazılması.
-Sevgi, barış, hoşgörü, yardımlaşma ve dayanışma konulu şarkıları içeren konserler düzenlenmesi.
-Geliri yardım kuruluşlarına verilmek üzere kermes (yiyecek, içecek ve teknoloji tasarım dersinde yapılan ürünlerin satılması), yardım organizasyonları, doğum günü ve özel günlerde ziyaretler düzenlenmesi.
-Öğrencinin, kendisinin ve arkadaşlarının iyi örnek gösterilebilecek davranışlarını sınıf ortamında paylaşması ve her bir iyi örneğin sınıf panosuna yerleştirilecek ağaca yaprak olacak şekilde yapıştırılması.