Yerin yaklaşık 35 metre altında Hacıosman istasyonu içinde gerçekleştirilen tünel birleşme törende, tünele özel bir vinç ile inen Topbaş, basın mensupları ile birlikte tünel birleşme noktasına kadar 310 metre yürüdü.
Topbaş, burada yaptığı açıklamada, ilk aşamada Taksim-4. Levent arasında açılan ve daha sonra Şişhane ve Atatürk Oto Sanayi Sitesi'ne uzatılan metro hattının son durağının Hacıosman olduğunu, daha sonra buradan da Sarıyer Çayırbaşı'na kadar uzatılacağını belirtti.
Bu istasyonda 422 araçlık transfer merkezi olacağını ve insanların burada araçlarını bırakarak metro ile yolculuklarına devam etme imkanı bulacaklarını anlatan Topbaş, şöyle devam etti:
''Bu istasyonda test sürüşleri, Temmuz 2010'da başlayacak. Hatta 2010 yılı sonunda da yolcu taşınmaya başlanacak. O tarihte bu istasyondan metroya bindiğiniz zaman 12 dakikada 4. Levent'e, 24 dakikada Taksim'e, 27 dakikada Şişhane'ye, 32 dakikada Yenikapı'ya, 49 dakikada Kadıköy'e, 63 dakikada da havalimanına gidilebilecek.''
KESİNTİSİZ METRO ULAŞIMI YIL SONUNDA
Kadir Topbaş, Taksim-Şişhane ile 4. levent-Atatürk Oto Sanayi Sitesi'ne uzatılan metro seferlerinin şu anda aktarmalı olarak sürdürüldüğünü hatırlatarak, şunları söyledi:
''Oradaki mekanik ve elektronik sistemler daha değişik teknolojiye göre. Gerektiği zaman vagon aralıklarını güvenlik açısından 70-80 saniyeye kadar indirebilme imkanına sahip düzenlemeleri kurguladık. Ancak mevcut çalışan hat, 4,5 dakikalık zaman dilimine duyarlı olduğu için entegre olmakta zorluk çıktı. Şişhane-Atatürk Oto Sanayi Sitesi arasında kesintisiz metro ulaşımı yıl sonunda başlamış olacak. Sabah saat 06.00-21.00 arasında yapılacak. Günlük kullanım şu anda 230 bin. O zaman yolculuk 3-4 katına çıkmış olacak.''
Topbaş, İstanbul'da trafiğin 2004'den önceki dönemden daha rahat olduğunu savunarak, ''Yeterli mi? Değil. Yeterli olması için bu çalışmaları sürdürüyoruz. Bu yıl sonuna doğru Ekim-Kasım gibi Seyrantepe'de deneme seferleri başlayacak. Stadyumdan önce metro gelmiş olacak'' diye konuştu.
Seyrantepe Triyaj Alanı'nda bir metro bakım yeri oluşturulacağı için 2000 yılından bu yana bir peronu bakım alanı olarak kullanılan 4. Levent istasyonunun her 2 peronunun da kullanıma açılacağını belirten Topbaş, böylece peronlardaki yoğunluğun da azaltılacağını kaydetti.
Topbaş, Taksim-4. Levent arasındaki tünel birleşmesinin 6 Aralık 1994'de dönemin Büyükşehir Belediye Başkanı Recep Tayip Erdoğan tarafından yapıldığını, yeni yapılan 8 kilometrelik metro hattının son tünel birleşmesinin de bugün yapıldığını dile getirerek, 1994'deki törende çekilen fotoğrafın bugün kendisine hediye edildiğini, bugün çalışanlarla birlikte çektirecekleri fotoğrafın da gelecek nesillere anı olarak kalacağını söyledi.
Hattın hayırlı olması dileğinde bulunan Topbaş, tünel birleşme çalışmasını başlattı.
6 İSTASYON YER ALIYOR
Her iki yönde sürdürülen ve yaklaşık 20 dakika süren çalışmanın sonunda tünelin iki ucu birleştirildi.
Topbaş, her iki yönde çalışmayı yürüten işçilerle ve basın mensuplarıyla hatıra fotoğrafı çektirdi.
4. Levent–Hacıosman arasında 5'i ana hat, 1'i de Seyrantepe Stadyum bağlantısı olmak üzere Sanayi, İTÜ-Ayazağa, Atatürk Oto Sanayi, Darüşşafaka, Hacıosman ve Seyrantepe istasyonlarından oluşacak.
4. Levent–Hacıosman metro hattının toplam maliyeti Seyrantepe istasyon bağlantısı ve triyaj alanı dahil 487,3 milyon avro, Atatürk Oto Sanayi-Hacıosman arası ise 316,3 milyon avroya mal olacak.
Seyrantepe istasyonunda Eylül 2009, Darüşşafaka istasyonunda Kasım 2009, Darüşşafaka-Hacıosman arasında da Temmuz 2010'da başlanması hedeflenen test sürüşlerinden yaklaşık 4 ay sonra ise yolcu taşınması planlanıyor.
Taksim-4. Levent arasında 9 yıldan beri 32 vagonla hizmet verilen metro hattında, Yenikapı–Hacıosman arasında hizmete girmek üzere 92 vagonun daha alımı için ihale yapıldı ve ilk vagonlar 2008 yılı Eylül ayında teslim alındı.
İhale kapsamında bugüne kadar 44 vagon İstanbul'a gelirken, geriye kalanı yıl sonuna kadar tamamlanacak ve böylece toplam vagon sayısı 124'e çıkacak.
Topbaş, burada yaptığı açıklamada, ilk aşamada Taksim-4. Levent arasında açılan ve daha sonra Şişhane ve Atatürk Oto Sanayi Sitesi'ne uzatılan metro hattının son durağının Hacıosman olduğunu, daha sonra buradan da Sarıyer Çayırbaşı'na kadar uzatılacağını belirtti.
Bu istasyonda 422 araçlık transfer merkezi olacağını ve insanların burada araçlarını bırakarak metro ile yolculuklarına devam etme imkanı bulacaklarını anlatan Topbaş, şöyle devam etti:
''Bu istasyonda test sürüşleri, Temmuz 2010'da başlayacak. Hatta 2010 yılı sonunda da yolcu taşınmaya başlanacak. O tarihte bu istasyondan metroya bindiğiniz zaman 12 dakikada 4. Levent'e, 24 dakikada Taksim'e, 27 dakikada Şişhane'ye, 32 dakikada Yenikapı'ya, 49 dakikada Kadıköy'e, 63 dakikada da havalimanına gidilebilecek.''
KESİNTİSİZ METRO ULAŞIMI YIL SONUNDA
Kadir Topbaş, Taksim-Şişhane ile 4. levent-Atatürk Oto Sanayi Sitesi'ne uzatılan metro seferlerinin şu anda aktarmalı olarak sürdürüldüğünü hatırlatarak, şunları söyledi:
''Oradaki mekanik ve elektronik sistemler daha değişik teknolojiye göre. Gerektiği zaman vagon aralıklarını güvenlik açısından 70-80 saniyeye kadar indirebilme imkanına sahip düzenlemeleri kurguladık. Ancak mevcut çalışan hat, 4,5 dakikalık zaman dilimine duyarlı olduğu için entegre olmakta zorluk çıktı. Şişhane-Atatürk Oto Sanayi Sitesi arasında kesintisiz metro ulaşımı yıl sonunda başlamış olacak. Sabah saat 06.00-21.00 arasında yapılacak. Günlük kullanım şu anda 230 bin. O zaman yolculuk 3-4 katına çıkmış olacak.''
Topbaş, İstanbul'da trafiğin 2004'den önceki dönemden daha rahat olduğunu savunarak, ''Yeterli mi? Değil. Yeterli olması için bu çalışmaları sürdürüyoruz. Bu yıl sonuna doğru Ekim-Kasım gibi Seyrantepe'de deneme seferleri başlayacak. Stadyumdan önce metro gelmiş olacak'' diye konuştu.
Seyrantepe Triyaj Alanı'nda bir metro bakım yeri oluşturulacağı için 2000 yılından bu yana bir peronu bakım alanı olarak kullanılan 4. Levent istasyonunun her 2 peronunun da kullanıma açılacağını belirten Topbaş, böylece peronlardaki yoğunluğun da azaltılacağını kaydetti.
Topbaş, Taksim-4. Levent arasındaki tünel birleşmesinin 6 Aralık 1994'de dönemin Büyükşehir Belediye Başkanı Recep Tayip Erdoğan tarafından yapıldığını, yeni yapılan 8 kilometrelik metro hattının son tünel birleşmesinin de bugün yapıldığını dile getirerek, 1994'deki törende çekilen fotoğrafın bugün kendisine hediye edildiğini, bugün çalışanlarla birlikte çektirecekleri fotoğrafın da gelecek nesillere anı olarak kalacağını söyledi.
Hattın hayırlı olması dileğinde bulunan Topbaş, tünel birleşme çalışmasını başlattı.
6 İSTASYON YER ALIYOR
Her iki yönde sürdürülen ve yaklaşık 20 dakika süren çalışmanın sonunda tünelin iki ucu birleştirildi.
Topbaş, her iki yönde çalışmayı yürüten işçilerle ve basın mensuplarıyla hatıra fotoğrafı çektirdi.
4. Levent–Hacıosman arasında 5'i ana hat, 1'i de Seyrantepe Stadyum bağlantısı olmak üzere Sanayi, İTÜ-Ayazağa, Atatürk Oto Sanayi, Darüşşafaka, Hacıosman ve Seyrantepe istasyonlarından oluşacak.
4. Levent–Hacıosman metro hattının toplam maliyeti Seyrantepe istasyon bağlantısı ve triyaj alanı dahil 487,3 milyon avro, Atatürk Oto Sanayi-Hacıosman arası ise 316,3 milyon avroya mal olacak.
Seyrantepe istasyonunda Eylül 2009, Darüşşafaka istasyonunda Kasım 2009, Darüşşafaka-Hacıosman arasında da Temmuz 2010'da başlanması hedeflenen test sürüşlerinden yaklaşık 4 ay sonra ise yolcu taşınması planlanıyor.
Taksim-4. Levent arasında 9 yıldan beri 32 vagonla hizmet verilen metro hattında, Yenikapı–Hacıosman arasında hizmete girmek üzere 92 vagonun daha alımı için ihale yapıldı ve ilk vagonlar 2008 yılı Eylül ayında teslim alındı.
İhale kapsamında bugüne kadar 44 vagon İstanbul'a gelirken, geriye kalanı yıl sonuna kadar tamamlanacak ve böylece toplam vagon sayısı 124'e çıkacak.