Numara taşımanın ardından operatörler arasındaki abone savaşı vatandaşın kafasını karıştırdı.
Abone kapmak için operatörlerin peş peşe başlattıkları kampanyaların daha sade olması için harekete geçen Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu (BTK), tarifelerde sadeleşme ve standart için harekete geçti. BTK'nın ilk belirlediği standart, kampanya duyuru ve reklamlarında konuşma ücretlerine, vergilerin dahil edilmesi olacak. Türkiye'de, cep telefonu abone sayısı 70 milyon sınırına dayandı. BTK'dan edinilen bilgiye göre 3 operatörün, bu amaçla gerçekleştirilmiş halen 1000 düzeyinde kampanyası bulunuyor. Abonelerin, takip edemeyeceği hızla değişen, birbirini takip eden kampanyalar, kullanıcılarda kafa karışıklığına ve soru işaretlerine yol açıyor. Abonelerden, bu gerekçeyle gelen şikayetler üzerine BTK, kampanyalara standart getirmek üzere harekete geçti. BTK'nın, üzerinde çalıştığı standartlar şöyle:
1-Operatörler kampanyalarını sadeleştirecek ve elemeden geçirecek.
2-Kampanyalar ve tarifeler abonelerin anlayacağı biçimde duyurulacak.
3-Operatörler, kampanya reklam ya da duyurularında KDV ve Özel İletişim Vergisi'ne dikkat edecek.
Sadeleştirme gerekiyor
BTK yetkilileri, kampanyalardan bazılarının süresi dolmasına karşın uygulamaymış gibi algılandığına da dikkat çekerek, “En kısa sürede bu konuda yaptığımız çalışmayı bitirip, uygulamaya koyacağız” dedi. Konuşma ücretlerinin vergi dahil duyurulmasının aboneler için son derece önemli olduğuna dikkat çeken yetkililer, “Bir operatör, vergi dahil reklam yapıyor. Diğeri, vergiyi dışında bırakıyor. Buna da standart getirilmesi gerekiyor” dedi.
YENİ ŞAFAK
Abone kapmak için operatörlerin peş peşe başlattıkları kampanyaların daha sade olması için harekete geçen Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu (BTK), tarifelerde sadeleşme ve standart için harekete geçti. BTK'nın ilk belirlediği standart, kampanya duyuru ve reklamlarında konuşma ücretlerine, vergilerin dahil edilmesi olacak. Türkiye'de, cep telefonu abone sayısı 70 milyon sınırına dayandı. BTK'dan edinilen bilgiye göre 3 operatörün, bu amaçla gerçekleştirilmiş halen 1000 düzeyinde kampanyası bulunuyor. Abonelerin, takip edemeyeceği hızla değişen, birbirini takip eden kampanyalar, kullanıcılarda kafa karışıklığına ve soru işaretlerine yol açıyor. Abonelerden, bu gerekçeyle gelen şikayetler üzerine BTK, kampanyalara standart getirmek üzere harekete geçti. BTK'nın, üzerinde çalıştığı standartlar şöyle:
1-Operatörler kampanyalarını sadeleştirecek ve elemeden geçirecek.
2-Kampanyalar ve tarifeler abonelerin anlayacağı biçimde duyurulacak.
3-Operatörler, kampanya reklam ya da duyurularında KDV ve Özel İletişim Vergisi'ne dikkat edecek.
Sadeleştirme gerekiyor
BTK yetkilileri, kampanyalardan bazılarının süresi dolmasına karşın uygulamaymış gibi algılandığına da dikkat çekerek, “En kısa sürede bu konuda yaptığımız çalışmayı bitirip, uygulamaya koyacağız” dedi. Konuşma ücretlerinin vergi dahil duyurulmasının aboneler için son derece önemli olduğuna dikkat çeken yetkililer, “Bir operatör, vergi dahil reklam yapıyor. Diğeri, vergiyi dışında bırakıyor. Buna da standart getirilmesi gerekiyor” dedi.
YENİ ŞAFAK